loading...

طراحي و دكوراسيون داخلي

طراحي و دكوراسيون داخلي

بازدید : 259
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اجراي انواع طراحي دكوراسيون داخلي

طراحي دكوراسيون داخلي به معني هماهنگ كردن رنگ ها و اشياء به صورت هنرمندانه در يك ساختمان است. طراحي دكوراسيون داخلي همانند بقيه ي كارهاي هنري داراي ريزه كاري ها و سلايق و سبك خاص خودش مي باشد. در حقيقت معماري داخلي ارتباط تنگاتنگي با طراحي دكوراسيون داخلي دارد.

طراحي دكوراسيون داخلي چيست؟

طراحي دكوراسيون داخلي به عنوان يك هنر يا يك حرفه شناخته مي شود. به علت اين كه اكثر افراد در فضاهاي داخلي ساختمان ها بيشتر اوقات خود را سپري مي كنند پس بيشتر به فكر طراحي دكوراسيون داخلي هستند تا با سليقه ي آن ها هماهنگي داشته باشد و بتوانند از فضايي كه درون آن قرار دارند لذت ببرند. بر همين اساس هدف اصلي طراح داخلي بهبود كاركرد فيزيكي و رواني در طراحي داخلي مي باشد. كسي كه قصد دارد براي فضايي طراحي دكوراسيون داخلي انجام دهد بايد به دو مورد توجه داشته باشد يكي كاربرد آن فضا و دومي احساس و تأثيري كه قرار است آن فضا به روحيات افراد بگذارد. پس بهتر است طراحي دكوراسيون داخلي را به نحو احسن انجام دهد.

شايد برايتان سوال باشد كه آيا طراحي دكوراسيون داخلي تنها مربوط به خانه ها و منازل گوناگون است؟ در پاسخ به اين پرسش مي توان به جرأت گفت كه طراحي دكوراسيون داخلي هميشه مختص به خانه ها و فضاهاي بسيار بزرگ نيست؛ بلكه بسياري از مكان هاي ديگر با هر ابعادي كه باشند قطعا براي جذابيت هر چه بيشتر نياز به طراحي دكوراسيون داخلي دارند؛ از اين رو شما را با طراحي دكوراسيون داخلي برخي مكان ها آشنا مي كنيم و با اين توضيحات اجمالي خواهيد ديد كه اگر كمي سليقه به خرج دهيد به راحتي مي توانيد با اندك فضايي كه در اختيار داريد بهترين طراحي دكوراسيون داخلي را براي هر مكان دلخواهي انجام دهيد.

نحوه طراحي داخل منزل

امروزه طراحي دكوراسيون داخلي منزل يكي از بيشتر دغدغه هاي فكري خانواده ها مي باشد. طراحي داخلي منزل از آپارتمان هاي كوچك گرفته تا خانه هاي ويلايي را در بر مي گيرد. بيشترين چيزي كه در طراحي داخلي منزل بايد مد نظر قرار بگيرد تركيب رنگ ها و تناسب آن ها، نور كافي، وسايل زيبا، چيدمان وسايل دكوري، انتخاب مرغوب ترين وسايل كاربردي و بسياري موارد ديگر در طراحي دكوراسيون داخلي خانه است.

جذابيت دكوراسيون داخلي منزل

در طراحي داخلي منزل بيشتر بايد به كاربردي كردن فضا و در عين حال شيك و مدرن شدن منزل پرداخت. به طور مثال وقتي رنگي براي ديوارها انتخاب مي كنيد بايد سعي كنيد در طراحي داخلي منزل نيز وسايلي متناسب و هماهنگ با رنگ ديوار انتخاب كنيد. گاهي اوقات ممكن است با كمترين هزينه اي كه براي طراحي دكوراسيون داخلي منزل صرف مي كنيد يا حتي با ساده ترين وسايلي كه انتخاب مي كنيد در نهايت به يك دكوراسيون مدرن و زيبا تبديل شود. البته بايد گفته شود كه نحوه چيدمان مناسب وسايل نيز در شيك شدن طراحي دكوراسيون داخلي منزل بسيار تأثيرگذار است.

ايده هايي براي طراحي داخلي ويلا

طراحي دكوراسيون داخلي ويلا همانند خانه و ديگر مكان ها طراحي مخصوص به خود را دارد. از آنجا كه ويلاها با متراژي بزرگ تر از خانه ها هستند پس سعي مي شود فول امكانات ساخته شوند. بنابراين بايد جوري طراحي داخلي آن را برنامه ريزي كرد كه فضا را چند برابر از آنچه كه هست نشان دهد و در عين حال لوكس هم به نظر برسد. در اين بخش به يكي از ايده هايي كه مي توان در زمينه طراحي داخلي ويلا اجرا كرد، اشاره مي كنيم؛ خوب است بدانيد اگر ويلا داراي استخر مي باشد براي اين كه در شب خود را نمايان كند، مي توانيد دور تا دور آن را چراغ هايي كوچك با نورهاي رنگي متفاوت نصب كرد يا اينكه براي طراحي داخلي ويلا بخش بندي هايي را طراحي كنيد؛ يعني به اين صورت كه قسمتي براي فعاليت هاي ورزشي و سرگرمي تعبيه كنيم يا اتاقي به عنوان كتابخانه به همراه ميز مطالعه در طراحي داخلي ويلا قرار دهيم.

طراحي دكوراسيون و بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان بيشتر مختص به بناهاي قديمي است. منظور از بازسازي ساختمان هم شامل طراحي دكوراسيون داخلي مي شود هم اين كه منظور تخريب كامل ساختمان و دوباره ساختن و زيبا كردن دكوراسيون خارجي و دكوراسيون داخلي منزل است. اغلب افرادي كه مالك ساختماني هستند با دغدغه ي بازسازي منازل خود درگيرند حتي ممكن است برخي از آنها هر ساله قسمتي از خانه ي خود را بازسازي و دكوراسيون آن را تغيير مي دهند كه البته هزينه هاي زيادي را در پي داشتن منزلي شيك دارد، البته اگر بازسازي ساختمان با روش هاي اصولي صورت بگيرد، قطعا مي توان در زمان بازسازي ساختمان و طراحي دكوراسيون داخلي از وسايل مرغوب يا از وسايلي كه كيفيت خوبي دارند، استفاده شود و در عين حال هزينه هاي معقولي را صرف اجراي بازسازي ساختمان كنيد.

طراحي داخلي مطب

در اين قسمت مي خواهيم به طراحي داخلي مطب و مراكز درماني بپردازيم. همانطور كه خانه ها به طراحي دكوراسيون داخلي نياز دارند، مطب ها نيز از اين طراحي داخلي مستثني نيستند. همانطور كه قبلا گفته شد بايد در طراحي داخلي توجه بسياري به بهينه كردن فضا و متناسب سازي آن با اشياء موجود شود. اما ما در اينجا سعي داريم طراحي داخلي مطب را براي فضاي دلخواه در نظر بگيريم كه با روحيات و فضاي مطب تناسب داشته باشد. ابتدا بايد در نظر داشت كه مطب براي چه نوع تخصصي به كار مي رود، سپس بر اساس آن، طراحي دكوراسيون داخلي را پايه ريزي كنيد. به عنوان مثال بايد در طراحي داخلي مطب توجه داشت چه نوع وسايل راحتي براي بيمار مناسب است يا حتي رنگ و نور كافي، نحوه چيدمان وسايل كه در طراحي داخلي به كار مي بريم، همگي بر اين امر نيز مؤثراند.

تحول در محيط هاي اداري با طراحي داخلي اداري

يكي ديگر از مكان هايي كه طراحي دكوراسيون داخلي در آن اهميت دارد، مكان هاي اداري و در واقع طراحي داخلي اداري است. هنگامي كه به فكر طراحي دكوراسيون داخلي يك اداره هستيم، بيشتر توجه ما معطوف به نوع اداره مي باشد، علاوه بر آن به ارباب رجوعي كه به اداره مراجعه مي كند نيز بايد توجه كرد و طبق اين موارد طراحي داخلي را به گونه اي طراحي كنيم تا مختص به آن اداره شود و در عين حال زيبايي خاص خود را نيز به همراه داشته باشد. محيط اداره به دليل اينكه مشرياني با سلايق مختلف دارد؛ پس بايد در طراحي دكوراسيون داخلي اداري مي بايست به نحوي كوشا باشيم تا يك طراحي داخلي فوق العاده را خلق كنيم.

درست است كه مي خواهيم طراحي داخلي اداري را مدرن جلوه دهيم اما از طرفي ديگر بايد در انتخاب رنگ و نور از همه جهات با توجه به سليقه ي كارمندان و مشتريان مناسب ترين را برگزينيم. به عنوان مثال چيري كه به وضوح ديده مي شود اداراتي كه دولتي يا نظامي هستند از طراحي دكوراسيون داخلي رسمي تري برخوردارند نسبت به اداراتي كه خصوصي هستند. در واقع مي توان گفت كه در طراحي دكوراسيون داخلي محيط هاي اداري خصوصي مي توان با آزادي عمل بيشتري كار كرد، اما باز هم بايد كاربرد محيط اداري و افرادي را كه به آن محل رفت و آمد دارند در نظر گرفت و دكوراسيون داخلي اداري را بر اساس محيط دلخواه در انواع مدرن يا كلاسيك اجرا كرد.

چيدمان و دكوراسيون داخلي اداري

طراحي دكوراسيون داخلي اداري همواره يكي از بزرگترين دغدغه ي مديران است كه قصد دارند علاوه بر كاربردي بودن دكوراسيون داخلي، جذابيت لازم را در پي داشته باشد. يك دكوراسيون داخلي اداري شيك و مدرن مي تواند بر روي روحيه كارمندان تأثيري شگفت بگذارد. طراحي دكوراسيون داخلي اداري مدرن بيشتر بر نوع مبلمان اداري، نحوه ي قرارگيري وسايل اداري و انتخاب وسايل كاربردي تر پايه گذاري مي شود. رنگ و نور مؤثرترين عواملي هستند كه در دكوراسيون داخلي اداري دخالت دارند. بهتر است در طراحي داخلي اداري از رنگ هاي روح بخش و نور كافي و مناسب استفاده كرد.

ايجاد نظم در طراحي داخلي اداري

به عنوان مثال اگر مي خواهيد طراحي دكوراسيون داخلي اداري به صورت منظم و مرتب به چشم بيايد مي توانيد از كمدهايي كه قفسه بندي شده اند به جاي قفسه هاي شيشه اي استفاده كنيد يا اين كه ميز و مبلي براي كارمندان و ارباب رجوع ها به كار ببريد كه متناسب با مكان اداري باشد.

يكي ديگر از كارهايي كه مي توان براي طراحي دكوراسيون داخلي اداري انجام داد بخش بخش كردن اداره مختص به وظيفه ي هر كارمند است. اين نوع عملكرد بيشتر به افزايش تمركز كارمندان منجر مي شود. حتي مي توان براي اين كه محيط اداري از حالت سادگي و خشك بيرون بيايد در گوشه هايي كه در معرض ديد هستند گلدان هاي طبيعي با گل هايي زيبا قرار داد.

تناسب در طراحي داخلي مغازه

همه ي ما مي دانيم مغازه ها هم همانند منازل و ديگر مكان ها نياز به طراحي داخلي دارند؛ زيرا طراحي دكوراسيون داخلي باعث مي شود هم فضا به صورت مرتب به نظر بيايد هم دسترسي به وسايل آسان شود. دكوراسيون داخلي مغازه ها بايد بر اساس نوع مغازه طراحي شود، مثلا بايد در نظر بگيريم مغازه چه نوع فروشگاهي است مثل شيريني فروشي، لباس فروشي، مواد غذايي، كفش فروشي و انواع ديگر آن. حال پس از اين كه نوع مغازه تعيين شد طبق آن؛ طراحي داخلي مغازه را متناسب با كاربرد محيط و فضا انجام مي دهيم. به طور مثال براي طراحي داخلي مغازه ي شيريني فروشي استفاده از كاغذ ديواري رنگي با تم شكلات هاي جذاب و دوست داشتني مي تواند انتخاب خوبي باشد. از آنجايي كه طراحي دكوراسيون داخلي مغازه، شامل ويترين ها نيز مي شود حتيطراحي ويترين مغازه نيز باعث مي شود كه نظر مشتريان را جلب كند و در واقع با يك چيدمان عالي در طراحي ويترين مغازه مي توانيد مشتريان بيشتري را به طراحي داخلي مغازه خود جذب نماييد.

لزوم طراحي داخلي طلا فروشي

مغازه ي طلا فروشي با وجود طلاهاي پر زرق و برقي كه دارد شايد به نظر بيايد كه احتياجي به طراحي دكوراسيون داخلي ندارد اما اين فكري كاملا اشتباه است، چرا كه طلا فروشي نيز در زمره مغازه هايي است كه دكوراسيون داخلي مغازه برايش الزامي است؛ چون حتي چيدن طلاها نيازمند طراحي مي باشد. زماني كه يك خريدار وارد طلافروشي مي شود بيشترين چيزي كه توجه آن را مي تواند به خود جلب كند طراحي داخلي طلا فروشي است به عنوان مثال وقتي مي خواهيد ويترين را طراحي و دكوراسيون كنيد بهتر است بر اساس نوع و اندازه در طبقه هايي بسيار شيك با رنگ بندي اي كه باعث شود طلا بيشتر نمايانگر شود اقدام كنيد. يا به عنوان مثال طراحي داخلي طلا فروشي را به گونه اي انجام دهيم كه هم شيك باشد و هم اين طراحي دكوراسيون داخلي به خصوص طراحي ويترين مغازه باعث شود طلاها بيشتر جلوه خود را نشان دهند. طراحي داخلي طلا فروشي هر چند كاري ساه به نظر مي آيد اما اگر توسط افراد حاذق و طراحان با تجربه اجرا نشود، نتيجه عكس مي دهد.

سبك طراحي داخلي رستوران

طراحي دكوراسيون داخلي رستوان ارتباط مستقيم و تنگاتنگي با جلب مشتري دارد. شايد ذكر اين مورد كمي جالب باشد اما برخي مشتريان با ديدن طراحي و دكوراسيون داخلي رستوران به ارزش گذاري وسايل مي پردازند كه البته شايد حقيقت اين باشد كه وسايل گران قيمت مسلماً طراحي داخلي رستوران را شيك تر مي كند، اما تا حدودي سليقه فرد طراح داخلي و نحوه چيدمان وسايل را در بهتر نشان دادن طراحي داخلي رستوران، نمي توان ناديده گرفت، به طور مثال يك رستوران چوبي كه با نوارهايي از چوب با مدل هايي خاص و شگفت انگيز طراحي شده است؛ مي تواند در صدد ايجاد فضايي رمانتيك از جمله فوايد طراحي داخلي رستوران باشد.

شركت طراحي داخلي و دكوراسيون

اغلب وقت ها طراحان دكوراسيون داخلي دست به دست يك ديگر مي دهند و شركتي مخصوص به هنر خود را تأسيس مي كنند. شركت هاي طراحي داخلي هدفشان درك فضا و ايجاد يك دكوراسيون مناسب با آن مي باشد، به علاوه آنكه طراحان خوش سليقه و فعال در شركت طراحي داخلي سعي دارند تا با زيباترين ايده ها، كترين هزينه را در بر بگيرند و علاوه بر جلوه زيباي كار، فرد متحمل هزينه هاي كمتري شود.

اغلب اين شركت ها تحت عناون شركت طراحي داخلي با همكاري كارمندانش توسط تجارب شخصي و سلايق مختلف اقدام به طراحي دكوراسيون داخلي فوق العاده و بي نظيري مي كنند كه گاه فعاليت خود را در بسياري از شهرها گسترش داده و به علاقمندان در اين زمينه خدمت مي نمايند. از جمله شهرهايي كه شركت طراحي داخلي ما به اجراي طراحي دكوراسيون داخلي مي پردازد طراحي داخلي در شيراز، طراحي داخلي در كيش و طراحي داخلي در اهواز مي باشد. از آنجايي كه اين شهرها از جمله شهرهاي پر جمعيت و پر رفت و آمد كشور هستند، لذا طراحي داخلي دكوراسيون در مكان هاي شخصي و عمومي مختلف بسيار پركاربرد و پر طرفدار مي باشد. به طور مثال طراحي داخلي در كيش مي تواند در بسياري از هتل ها و مغازه ها پر طرفدارترين طراحي داخلي باشد و طراحي داخلي در شيراز مي تواند در رستوران ها به ويژه رستوران هاي سنتي طرفداران بسياري داشته باشد، هر چند كه در ديگر شهرهاي كشور طراحي داخلي دكوراسيون مي تواند جذابيت خاص خود را داشته باشد كه بهتر است در ان امر از افراد كاردان و باتجربه در اين زمينه استفاده شود. به طور مثال از آنجايي كه اهواز شهر پر جمعيتي است و شرايط آب و هوايي و منطقه اي خاصي دارد، لذا طراحي داخلي در اهواز بهتر است طبق شرايط آب و هوايي و متناسب با سلايق مردمان آن منطقه طراحي ها را پيش ببرند.

اجراي انواع طراحي دكوراسيون داخلي

طراحي دكوراسيون داخلي به معني هماهنگ كردن رنگ ها و اشياء به صورت هنرمندانه در يك ساختمان است. طراحي دكوراسيون داخلي همانند بقيه ي كارهاي هنري داراي ريزه كاري ها و سلايق و سبك خاص خودش مي باشد. در حقيقت معماري داخلي ارتباط تنگاتنگي با طراحي دكوراسيون داخلي دارد.

طراحي دكوراسيون داخلي چيست؟

طراحي دكوراسيون داخلي به عنوان يك هنر يا يك حرفه شناخته مي شود. به علت اين كه اكثر افراد در فضاهاي داخلي ساختمان ها بيشتر اوقات خود را سپري مي كنند پس بيشتر به فكر طراحي دكوراسيون داخلي هستند تا با سليقه ي آن ها هماهنگي داشته باشد و بتوانند از فضايي كه درون آن قرار دارند لذت ببرند. بر همين اساس هدف اصلي طراح داخلي بهبود كاركرد فيزيكي و رواني در طراحي داخلي مي باشد. كسي كه قصد دارد براي فضايي طراحي دكوراسيون داخلي انجام دهد بايد به دو مورد توجه داشته باشد يكي كاربرد آن فضا و دومي احساس و تأثيري كه قرار است آن فضا به روحيات افراد بگذارد. پس بهتر است طراحي دكوراسيون داخلي را به نحو احسن انجام دهد.

شايد برايتان سوال باشد كه آيا طراحي دكوراسيون داخلي تنها مربوط به خانه ها و منازل گوناگون است؟ در پاسخ به اين پرسش مي توان به جرأت گفت كه طراحي دكوراسيون داخلي هميشه مختص به خانه ها و فضاهاي بسيار بزرگ نيست؛ بلكه بسياري از مكان هاي ديگر با هر ابعادي كه باشند قطعا براي جذابيت هر چه بيشتر نياز به طراحي دكوراسيون داخلي دارند؛ از اين رو شما را با طراحي دكوراسيون داخلي برخي مكان ها آشنا مي كنيم و با اين توضيحات اجمالي خواهيد ديد كه اگر كمي سليقه به خرج دهيد به راحتي مي توانيد با اندك فضايي كه در اختيار داريد بهترين طراحي دكوراسيون داخلي را براي هر مكان دلخواهي انجام دهيد.

نحوه طراحي داخل منزل

امروزه طراحي دكوراسيون داخلي منزل يكي از بيشتر دغدغه هاي فكري خانواده ها مي باشد. طراحي داخلي منزل از آپارتمان هاي كوچك گرفته تا خانه هاي ويلايي را در بر مي گيرد. بيشترين چيزي كه در طراحي داخلي منزل بايد مد نظر قرار بگيرد تركيب رنگ ها و تناسب آن ها، نور كافي، وسايل زيبا، چيدمان وسايل دكوري، انتخاب مرغوب ترين وسايل كاربردي و بسياري موارد ديگر در طراحي دكوراسيون داخلي خانه است.

جذابيت دكوراسيون داخلي منزل

در طراحي داخلي منزل بيشتر بايد به كاربردي كردن فضا و در عين حال شيك و مدرن شدن منزل پرداخت. به طور مثال وقتي رنگي براي ديوارها انتخاب مي كنيد بايد سعي كنيد در طراحي داخلي منزل نيز وسايلي متناسب و هماهنگ با رنگ ديوار انتخاب كنيد. گاهي اوقات ممكن است با كمترين هزينه اي كه براي طراحي دكوراسيون داخلي منزل صرف مي كنيد يا حتي با ساده ترين وسايلي كه انتخاب مي كنيد در نهايت به يك دكوراسيون مدرن و زيبا تبديل شود. البته بايد گفته شود كه نحوه چيدمان مناسب وسايل نيز در شيك شدن طراحي دكوراسيون داخلي منزل بسيار تأثيرگذار است.

ايده هايي براي طراحي داخلي ويلا

طراحي دكوراسيون داخلي ويلا همانند خانه و ديگر مكان ها طراحي مخصوص به خود را دارد. از آنجا كه ويلاها با متراژي بزرگ تر از خانه ها هستند پس سعي مي شود فول امكانات ساخته شوند. بنابراين بايد جوري طراحي داخلي آن را برنامه ريزي كرد كه فضا را چند برابر از آنچه كه هست نشان دهد و در عين حال لوكس هم به نظر برسد. در اين بخش به يكي از ايده هايي كه مي توان در زمينه طراحي داخلي ويلا اجرا كرد، اشاره مي كنيم؛ خوب است بدانيد اگر ويلا داراي استخر مي باشد براي اين كه در شب خود را نمايان كند، مي توانيد دور تا دور آن را چراغ هايي كوچك با نورهاي رنگي متفاوت نصب كرد يا اينكه براي طراحي داخلي ويلا بخش بندي هايي را طراحي كنيد؛ يعني به اين صورت كه قسمتي براي فعاليت هاي ورزشي و سرگرمي تعبيه كنيم يا اتاقي به عنوان كتابخانه به همراه ميز مطالعه در طراحي داخلي ويلا قرار دهيم.

طراحي دكوراسيون و بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان بيشتر مختص به بناهاي قديمي است. منظور از بازسازي ساختمان هم شامل طراحي دكوراسيون داخلي مي شود هم اين كه منظور تخريب كامل ساختمان و دوباره ساختن و زيبا كردن دكوراسيون خارجي و دكوراسيون داخلي منزل است. اغلب افرادي كه مالك ساختماني هستند با دغدغه ي بازسازي منازل خود درگيرند حتي ممكن است برخي از آنها هر ساله قسمتي از خانه ي خود را بازسازي و دكوراسيون آن را تغيير مي دهند كه البته هزينه هاي زيادي را در پي داشتن منزلي شيك دارد، البته اگر بازسازي ساختمان با روش هاي اصولي صورت بگيرد، قطعا مي توان در زمان بازسازي ساختمان و طراحي دكوراسيون داخلي از وسايل مرغوب يا از وسايلي كه كيفيت خوبي دارند، استفاده شود و در عين حال هزينه هاي معقولي را صرف اجراي بازسازي ساختمان كنيد.

طراحي داخلي مطب

در اين قسمت مي خواهيم به طراحي داخلي مطب و مراكز درماني بپردازيم. همانطور كه خانه ها به طراحي دكوراسيون داخلي نياز دارند، مطب ها نيز از اين طراحي داخلي مستثني نيستند. همانطور كه قبلا گفته شد بايد در طراحي داخلي توجه بسياري به بهينه كردن فضا و متناسب سازي آن با اشياء موجود شود. اما ما در اينجا سعي داريم طراحي داخلي مطب را براي فضاي دلخواه در نظر بگيريم كه با روحيات و فضاي مطب تناسب داشته باشد. ابتدا بايد در نظر داشت كه مطب براي چه نوع تخصصي به كار مي رود، سپس بر اساس آن، طراحي دكوراسيون داخلي را پايه ريزي كنيد. به عنوان مثال بايد در طراحي داخلي مطب توجه داشت چه نوع وسايل راحتي براي بيمار مناسب است يا حتي رنگ و نور كافي، نحوه چيدمان وسايل كه در طراحي داخلي به كار مي بريم، همگي بر اين امر نيز مؤثراند.

تحول در محيط هاي اداري با طراحي داخلي اداري

يكي ديگر از مكان هايي كه طراحي دكوراسيون داخلي در آن اهميت دارد، مكان هاي اداري و در واقع طراحي داخلي اداري است. هنگامي كه به فكر طراحي دكوراسيون داخلي يك اداره هستيم، بيشتر توجه ما معطوف به نوع اداره مي باشد، علاوه بر آن به ارباب رجوعي كه به اداره مراجعه مي كند نيز بايد توجه كرد و طبق اين موارد طراحي داخلي را به گونه اي طراحي كنيم تا مختص به آن اداره شود و در عين حال زيبايي خاص خود را نيز به همراه داشته باشد. محيط اداره به دليل اينكه مشرياني با سلايق مختلف دارد؛ پس بايد در طراحي دكوراسيون داخلي اداري مي بايست به نحوي كوشا باشيم تا يك طراحي داخلي فوق العاده را خلق كنيم.

درست است كه مي خواهيم طراحي داخلي اداري را مدرن جلوه دهيم اما از طرفي ديگر بايد در انتخاب رنگ و نور از همه جهات با توجه به سليقه ي كارمندان و مشتريان مناسب ترين را برگزينيم. به عنوان مثال چيري كه به وضوح ديده مي شود اداراتي كه دولتي يا نظامي هستند از طراحي دكوراسيون داخلي رسمي تري برخوردارند نسبت به اداراتي كه خصوصي هستند. در واقع مي توان گفت كه در طراحي دكوراسيون داخلي محيط هاي اداري خصوصي مي توان با آزادي عمل بيشتري كار كرد، اما باز هم بايد كاربرد محيط اداري و افرادي را كه به آن محل رفت و آمد دارند در نظر گرفت و دكوراسيون داخلي اداري را بر اساس محيط دلخواه در انواع مدرن يا كلاسيك اجرا كرد.

چيدمان و دكوراسيون داخلي اداري

طراحي دكوراسيون داخلي اداري همواره يكي از بزرگترين دغدغه ي مديران است كه قصد دارند علاوه بر كاربردي بودن دكوراسيون داخلي، جذابيت لازم را در پي داشته باشد. يك دكوراسيون داخلي اداري شيك و مدرن مي تواند بر روي روحيه كارمندان تأثيري شگفت بگذارد. طراحي دكوراسيون داخلي اداري مدرن بيشتر بر نوع مبلمان اداري، نحوه ي قرارگيري وسايل اداري و انتخاب وسايل كاربردي تر پايه گذاري مي شود. رنگ و نور مؤثرترين عواملي هستند كه در دكوراسيون داخلي اداري دخالت دارند. بهتر است در طراحي داخلي اداري از رنگ هاي روح بخش و نور كافي و مناسب استفاده كرد.

ايجاد نظم در طراحي داخلي اداري

به عنوان مثال اگر مي خواهيد طراحي دكوراسيون داخلي اداري به صورت منظم و مرتب به چشم بيايد مي توانيد از كمدهايي كه قفسه بندي شده اند به جاي قفسه هاي شيشه اي استفاده كنيد يا اين كه ميز و مبلي براي كارمندان و ارباب رجوع ها به كار ببريد كه متناسب با مكان اداري باشد.

يكي ديگر از كارهايي كه مي توان براي طراحي دكوراسيون داخلي اداري انجام داد بخش بخش كردن اداره مختص به وظيفه ي هر كارمند است. اين نوع عملكرد بيشتر به افزايش تمركز كارمندان منجر مي شود. حتي مي توان براي اين كه محيط اداري از حالت سادگي و خشك بيرون بيايد در گوشه هايي كه در معرض ديد هستند گلدان هاي طبيعي با گل هايي زيبا قرار داد.

تناسب در طراحي داخلي مغازه

همه ي ما مي دانيم مغازه ها هم همانند منازل و ديگر مكان ها نياز به طراحي داخلي دارند؛ زيرا طراحي دكوراسيون داخلي باعث مي شود هم فضا به صورت مرتب به نظر بيايد هم دسترسي به وسايل آسان شود. دكوراسيون داخلي مغازه ها بايد بر اساس نوع مغازه طراحي شود، مثلا بايد در نظر بگيريم مغازه چه نوع فروشگاهي است مثل شيريني فروشي، لباس فروشي، مواد غذايي، كفش فروشي و انواع ديگر آن. حال پس از اين كه نوع مغازه تعيين شد طبق آن؛ طراحي داخلي مغازه را متناسب با كاربرد محيط و فضا انجام مي دهيم. به طور مثال براي طراحي داخلي مغازه ي شيريني فروشي استفاده از كاغذ ديواري رنگي با تم شكلات هاي جذاب و دوست داشتني مي تواند انتخاب خوبي باشد. از آنجايي كه طراحي دكوراسيون داخلي مغازه، شامل ويترين ها نيز مي شود حتيطراحي ويترين مغازه نيز باعث مي شود كه نظر مشتريان را جلب كند و در واقع با يك چيدمان عالي در طراحي ويترين مغازه مي توانيد مشتريان بيشتري را به طراحي داخلي مغازه خود جذب نماييد.

لزوم طراحي داخلي طلا فروشي

مغازه ي طلا فروشي با وجود طلاهاي پر زرق و برقي كه دارد شايد به نظر بيايد كه احتياجي به طراحي دكوراسيون داخلي ندارد اما اين فكري كاملا اشتباه است، چرا كه طلا فروشي نيز در زمره مغازه هايي است كه دكوراسيون داخلي مغازه برايش الزامي است؛ چون حتي چيدن طلاها نيازمند طراحي مي باشد. زماني كه يك خريدار وارد طلافروشي مي شود بيشترين چيزي كه توجه آن را مي تواند به خود جلب كند طراحي داخلي طلا فروشي است به عنوان مثال وقتي مي خواهيد ويترين را طراحي و دكوراسيون كنيد بهتر است بر اساس نوع و اندازه در طبقه هايي بسيار شيك با رنگ بندي اي كه باعث شود طلا بيشتر نمايانگر شود اقدام كنيد. يا به عنوان مثال طراحي داخلي طلا فروشي را به گونه اي انجام دهيم كه هم شيك باشد و هم اين طراحي دكوراسيون داخلي به خصوص طراحي ويترين مغازه باعث شود طلاها بيشتر جلوه خود را نشان دهند. طراحي داخلي طلا فروشي هر چند كاري ساه به نظر مي آيد اما اگر توسط افراد حاذق و طراحان با تجربه اجرا نشود، نتيجه عكس مي دهد.

سبك طراحي داخلي رستوران

طراحي دكوراسيون داخلي رستوان ارتباط مستقيم و تنگاتنگي با جلب مشتري دارد. شايد ذكر اين مورد كمي جالب باشد اما برخي مشتريان با ديدن طراحي و دكوراسيون داخلي رستوران به ارزش گذاري وسايل مي پردازند كه البته شايد حقيقت اين باشد كه وسايل گران قيمت مسلماً طراحي داخلي رستوران را شيك تر مي كند، اما تا حدودي سليقه فرد طراح داخلي و نحوه چيدمان وسايل را در بهتر نشان دادن طراحي داخلي رستوران، نمي توان ناديده گرفت، به طور مثال يك رستوران چوبي كه با نوارهايي از چوب با مدل هايي خاص و شگفت انگيز طراحي شده است؛ مي تواند در صدد ايجاد فضايي رمانتيك از جمله فوايد طراحي داخلي رستوران باشد.

شركت طراحي داخلي و دكوراسيون

اغلب وقت ها طراحان دكوراسيون داخلي دست به دست يك ديگر مي دهند و شركتي مخصوص به هنر خود را تأسيس مي كنند. شركت هاي طراحي داخلي هدفشان درك فضا و ايجاد يك دكوراسيون مناسب با آن مي باشد، به علاوه آنكه طراحان خوش سليقه و فعال در شركت طراحي داخلي سعي دارند تا با زيباترين ايده ها، كترين هزينه را در بر بگيرند و علاوه بر جلوه زيباي كار، فرد متحمل هزينه هاي كمتري شود.

اغلب اين شركت ها تحت عناون شركت طراحي داخلي با همكاري كارمندانش توسط تجارب شخصي و سلايق مختلف اقدام به طراحي دكوراسيون داخلي فوق العاده و بي نظيري مي كنند كه گاه فعاليت خود را در بسياري از شهرها گسترش داده و به علاقمندان در اين زمينه خدمت مي نمايند. از جمله شهرهايي كه شركت طراحي داخلي ما به اجراي طراحي دكوراسيون داخلي مي پردازد طراحي داخلي در شيراز، طراحي داخلي در كيش و طراحي داخلي در اهواز مي باشد. از آنجايي كه اين شهرها از جمله شهرهاي پر جمعيت و پر رفت و آمد كشور هستند، لذا طراحي داخلي دكوراسيون در مكان هاي شخصي و عمومي مختلف بسيار پركاربرد و پر طرفدار مي باشد. به طور مثال طراحي داخلي در كيش مي تواند در بسياري از هتل ها و مغازه ها پر طرفدارترين طراحي داخلي باشد و طراحي داخلي در شيراز مي تواند در رستوران ها به ويژه رستوران هاي سنتي طرفداران بسياري داشته باشد، هر چند كه در ديگر شهرهاي كشور طراحي داخلي دكوراسيون مي تواند جذابيت خاص خود را داشته باشد كه بهتر است در ان امر از افراد كاردان و باتجربه در اين زمينه استفاده شود. به طور مثال از آنجايي كه اهواز شهر پر جمعيتي است و شرايط آب و هوايي و منطقه اي خاصي دارد، لذا طراحي داخلي در اهواز بهتر است طبق شرايط آب و هوايي و متناسب با سلايق مردمان آن منطقه طراحي ها را پيش ببرند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 114
  • بازدید کلی : 3008
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه