loading...

طراحي و دكوراسيون داخلي

طراحي و دكوراسيون داخلي

بازدید : 258
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اجراي انواع طراحي دكوراسيون داخلي

طراحي دكوراسيون داخلي به معني هماهنگ كردن رنگ ها و اشياء به صورت هنرمندانه در يك ساختمان است. طراحي دكوراسيون داخلي همانند بقيه ي كارهاي هنري داراي ريزه كاري ها و سلايق و سبك خاص خودش مي باشد. در حقيقت معماري داخلي ارتباط تنگاتنگي با طراحي دكوراسيون داخلي دارد.

طراحي دكوراسيون داخلي چيست؟

طراحي دكوراسيون داخلي به عنوان يك هنر يا يك حرفه شناخته مي شود. به علت اين كه اكثر افراد در فضاهاي داخلي ساختمان ها بيشتر اوقات خود را سپري مي كنند پس بيشتر به فكر طراحي دكوراسيون داخلي هستند تا با سليقه ي آن ها هماهنگي داشته باشد و بتوانند از فضايي كه درون آن قرار دارند لذت ببرند. بر همين اساس هدف اصلي طراح داخلي بهبود كاركرد فيزيكي و رواني در طراحي داخلي مي باشد. كسي كه قصد دارد براي فضايي طراحي دكوراسيون داخلي انجام دهد بايد به دو مورد توجه داشته باشد يكي كاربرد آن فضا و دومي احساس و تأثيري كه قرار است آن فضا به روحيات افراد بگذارد. پس بهتر است طراحي دكوراسيون داخلي را به نحو احسن انجام دهد.

شايد برايتان سوال باشد كه آيا طراحي دكوراسيون داخلي تنها مربوط به خانه ها و منازل گوناگون است؟ در پاسخ به اين پرسش مي توان به جرأت گفت كه طراحي دكوراسيون داخلي هميشه مختص به خانه ها و فضاهاي بسيار بزرگ نيست؛ بلكه بسياري از مكان هاي ديگر با هر ابعادي كه باشند قطعا براي جذابيت هر چه بيشتر نياز به طراحي دكوراسيون داخلي دارند؛ از اين رو شما را با طراحي دكوراسيون داخلي برخي مكان ها آشنا مي كنيم و با اين توضيحات اجمالي خواهيد ديد كه اگر كمي سليقه به خرج دهيد به راحتي مي توانيد با اندك فضايي كه در اختيار داريد بهترين طراحي دكوراسيون داخلي را براي هر مكان دلخواهي انجام دهيد.

نحوه طراحي داخل منزل

امروزه طراحي دكوراسيون داخلي منزل يكي از بيشتر دغدغه هاي فكري خانواده ها مي باشد. طراحي داخلي منزل از آپارتمان هاي كوچك گرفته تا خانه هاي ويلايي را در بر مي گيرد. بيشترين چيزي كه در طراحي داخلي منزل بايد مد نظر قرار بگيرد تركيب رنگ ها و تناسب آن ها، نور كافي، وسايل زيبا، چيدمان وسايل دكوري، انتخاب مرغوب ترين وسايل كاربردي و بسياري موارد ديگر در طراحي دكوراسيون داخلي خانه است.

جذابيت دكوراسيون داخلي منزل

در طراحي داخلي منزل بيشتر بايد به كاربردي كردن فضا و در عين حال شيك و مدرن شدن منزل پرداخت. به طور مثال وقتي رنگي براي ديوارها انتخاب مي كنيد بايد سعي كنيد در طراحي داخلي منزل نيز وسايلي متناسب و هماهنگ با رنگ ديوار انتخاب كنيد. گاهي اوقات ممكن است با كمترين هزينه اي كه براي طراحي دكوراسيون داخلي منزل صرف مي كنيد يا حتي با ساده ترين وسايلي كه انتخاب مي كنيد در نهايت به يك دكوراسيون مدرن و زيبا تبديل شود. البته بايد گفته شود كه نحوه چيدمان مناسب وسايل نيز در شيك شدن طراحي دكوراسيون داخلي منزل بسيار تأثيرگذار است.

ايده هايي براي طراحي داخلي ويلا

طراحي دكوراسيون داخلي ويلا همانند خانه و ديگر مكان ها طراحي مخصوص به خود را دارد. از آنجا كه ويلاها با متراژي بزرگ تر از خانه ها هستند پس سعي مي شود فول امكانات ساخته شوند. بنابراين بايد جوري طراحي داخلي آن را برنامه ريزي كرد كه فضا را چند برابر از آنچه كه هست نشان دهد و در عين حال لوكس هم به نظر برسد. در اين بخش به يكي از ايده هايي كه مي توان در زمينه طراحي داخلي ويلا اجرا كرد، اشاره مي كنيم؛ خوب است بدانيد اگر ويلا داراي استخر مي باشد براي اين كه در شب خود را نمايان كند، مي توانيد دور تا دور آن را چراغ هايي كوچك با نورهاي رنگي متفاوت نصب كرد يا اينكه براي طراحي داخلي ويلا بخش بندي هايي را طراحي كنيد؛ يعني به اين صورت كه قسمتي براي فعاليت هاي ورزشي و سرگرمي تعبيه كنيم يا اتاقي به عنوان كتابخانه به همراه ميز مطالعه در طراحي داخلي ويلا قرار دهيم.

طراحي دكوراسيون و بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان بيشتر مختص به بناهاي قديمي است. منظور از بازسازي ساختمان هم شامل طراحي دكوراسيون داخلي مي شود هم اين كه منظور تخريب كامل ساختمان و دوباره ساختن و زيبا كردن دكوراسيون خارجي و دكوراسيون داخلي منزل است. اغلب افرادي كه مالك ساختماني هستند با دغدغه ي بازسازي منازل خود درگيرند حتي ممكن است برخي از آنها هر ساله قسمتي از خانه ي خود را بازسازي و دكوراسيون آن را تغيير مي دهند كه البته هزينه هاي زيادي را در پي داشتن منزلي شيك دارد، البته اگر بازسازي ساختمان با روش هاي اصولي صورت بگيرد، قطعا مي توان در زمان بازسازي ساختمان و طراحي دكوراسيون داخلي از وسايل مرغوب يا از وسايلي كه كيفيت خوبي دارند، استفاده شود و در عين حال هزينه هاي معقولي را صرف اجراي بازسازي ساختمان كنيد.

طراحي داخلي مطب

در اين قسمت مي خواهيم به طراحي داخلي مطب و مراكز درماني بپردازيم. همانطور كه خانه ها به طراحي دكوراسيون داخلي نياز دارند، مطب ها نيز از اين طراحي داخلي مستثني نيستند. همانطور كه قبلا گفته شد بايد در طراحي داخلي توجه بسياري به بهينه كردن فضا و متناسب سازي آن با اشياء موجود شود. اما ما در اينجا سعي داريم طراحي داخلي مطب را براي فضاي دلخواه در نظر بگيريم كه با روحيات و فضاي مطب تناسب داشته باشد. ابتدا بايد در نظر داشت كه مطب براي چه نوع تخصصي به كار مي رود، سپس بر اساس آن، طراحي دكوراسيون داخلي را پايه ريزي كنيد. به عنوان مثال بايد در طراحي داخلي مطب توجه داشت چه نوع وسايل راحتي براي بيمار مناسب است يا حتي رنگ و نور كافي، نحوه چيدمان وسايل كه در طراحي داخلي به كار مي بريم، همگي بر اين امر نيز مؤثراند.

تحول در محيط هاي اداري با طراحي داخلي اداري

يكي ديگر از مكان هايي كه طراحي دكوراسيون داخلي در آن اهميت دارد، مكان هاي اداري و در واقع طراحي داخلي اداري است. هنگامي كه به فكر طراحي دكوراسيون داخلي يك اداره هستيم، بيشتر توجه ما معطوف به نوع اداره مي باشد، علاوه بر آن به ارباب رجوعي كه به اداره مراجعه مي كند نيز بايد توجه كرد و طبق اين موارد طراحي داخلي را به گونه اي طراحي كنيم تا مختص به آن اداره شود و در عين حال زيبايي خاص خود را نيز به همراه داشته باشد. محيط اداره به دليل اينكه مشرياني با سلايق مختلف دارد؛ پس بايد در طراحي دكوراسيون داخلي اداري مي بايست به نحوي كوشا باشيم تا يك طراحي داخلي فوق العاده را خلق كنيم.

درست است كه مي خواهيم طراحي داخلي اداري را مدرن جلوه دهيم اما از طرفي ديگر بايد در انتخاب رنگ و نور از همه جهات با توجه به سليقه ي كارمندان و مشتريان مناسب ترين را برگزينيم. به عنوان مثال چيري كه به وضوح ديده مي شود اداراتي كه دولتي يا نظامي هستند از طراحي دكوراسيون داخلي رسمي تري برخوردارند نسبت به اداراتي كه خصوصي هستند. در واقع مي توان گفت كه در طراحي دكوراسيون داخلي محيط هاي اداري خصوصي مي توان با آزادي عمل بيشتري كار كرد، اما باز هم بايد كاربرد محيط اداري و افرادي را كه به آن محل رفت و آمد دارند در نظر گرفت و دكوراسيون داخلي اداري را بر اساس محيط دلخواه در انواع مدرن يا كلاسيك اجرا كرد.

چيدمان و دكوراسيون داخلي اداري

طراحي دكوراسيون داخلي اداري همواره يكي از بزرگترين دغدغه ي مديران است كه قصد دارند علاوه بر كاربردي بودن دكوراسيون داخلي، جذابيت لازم را در پي داشته باشد. يك دكوراسيون داخلي اداري شيك و مدرن مي تواند بر روي روحيه كارمندان تأثيري شگفت بگذارد. طراحي دكوراسيون داخلي اداري مدرن بيشتر بر نوع مبلمان اداري، نحوه ي قرارگيري وسايل اداري و انتخاب وسايل كاربردي تر پايه گذاري مي شود. رنگ و نور مؤثرترين عواملي هستند كه در دكوراسيون داخلي اداري دخالت دارند. بهتر است در طراحي داخلي اداري از رنگ هاي روح بخش و نور كافي و مناسب استفاده كرد.

ايجاد نظم در طراحي داخلي اداري

به عنوان مثال اگر مي خواهيد طراحي دكوراسيون داخلي اداري به صورت منظم و مرتب به چشم بيايد مي توانيد از كمدهايي كه قفسه بندي شده اند به جاي قفسه هاي شيشه اي استفاده كنيد يا اين كه ميز و مبلي براي كارمندان و ارباب رجوع ها به كار ببريد كه متناسب با مكان اداري باشد.

يكي ديگر از كارهايي كه مي توان براي طراحي دكوراسيون داخلي اداري انجام داد بخش بخش كردن اداره مختص به وظيفه ي هر كارمند است. اين نوع عملكرد بيشتر به افزايش تمركز كارمندان منجر مي شود. حتي مي توان براي اين كه محيط اداري از حالت سادگي و خشك بيرون بيايد در گوشه هايي كه در معرض ديد هستند گلدان هاي طبيعي با گل هايي زيبا قرار داد.

تناسب در طراحي داخلي مغازه

همه ي ما مي دانيم مغازه ها هم همانند منازل و ديگر مكان ها نياز به طراحي داخلي دارند؛ زيرا طراحي دكوراسيون داخلي باعث مي شود هم فضا به صورت مرتب به نظر بيايد هم دسترسي به وسايل آسان شود. دكوراسيون داخلي مغازه ها بايد بر اساس نوع مغازه طراحي شود، مثلا بايد در نظر بگيريم مغازه چه نوع فروشگاهي است مثل شيريني فروشي، لباس فروشي، مواد غذايي، كفش فروشي و انواع ديگر آن. حال پس از اين كه نوع مغازه تعيين شد طبق آن؛ طراحي داخلي مغازه را متناسب با كاربرد محيط و فضا انجام مي دهيم. به طور مثال براي طراحي داخلي مغازه ي شيريني فروشي استفاده از كاغذ ديواري رنگي با تم شكلات هاي جذاب و دوست داشتني مي تواند انتخاب خوبي باشد. از آنجايي كه طراحي دكوراسيون داخلي مغازه، شامل ويترين ها نيز مي شود حتيطراحي ويترين مغازه نيز باعث مي شود كه نظر مشتريان را جلب كند و در واقع با يك چيدمان عالي در طراحي ويترين مغازه مي توانيد مشتريان بيشتري را به طراحي داخلي مغازه خود جذب نماييد.

لزوم طراحي داخلي طلا فروشي

مغازه ي طلا فروشي با وجود طلاهاي پر زرق و برقي كه دارد شايد به نظر بيايد كه احتياجي به طراحي دكوراسيون داخلي ندارد اما اين فكري كاملا اشتباه است، چرا كه طلا فروشي نيز در زمره مغازه هايي است كه دكوراسيون داخلي مغازه برايش الزامي است؛ چون حتي چيدن طلاها نيازمند طراحي مي باشد. زماني كه يك خريدار وارد طلافروشي مي شود بيشترين چيزي كه توجه آن را مي تواند به خود جلب كند طراحي داخلي طلا فروشي است به عنوان مثال وقتي مي خواهيد ويترين را طراحي و دكوراسيون كنيد بهتر است بر اساس نوع و اندازه در طبقه هايي بسيار شيك با رنگ بندي اي كه باعث شود طلا بيشتر نمايانگر شود اقدام كنيد. يا به عنوان مثال طراحي داخلي طلا فروشي را به گونه اي انجام دهيم كه هم شيك باشد و هم اين طراحي دكوراسيون داخلي به خصوص طراحي ويترين مغازه باعث شود طلاها بيشتر جلوه خود را نشان دهند. طراحي داخلي طلا فروشي هر چند كاري ساه به نظر مي آيد اما اگر توسط افراد حاذق و طراحان با تجربه اجرا نشود، نتيجه عكس مي دهد.

سبك طراحي داخلي رستوران

طراحي دكوراسيون داخلي رستوان ارتباط مستقيم و تنگاتنگي با جلب مشتري دارد. شايد ذكر اين مورد كمي جالب باشد اما برخي مشتريان با ديدن طراحي و دكوراسيون داخلي رستوران به ارزش گذاري وسايل مي پردازند كه البته شايد حقيقت اين باشد كه وسايل گران قيمت مسلماً طراحي داخلي رستوران را شيك تر مي كند، اما تا حدودي سليقه فرد طراح داخلي و نحوه چيدمان وسايل را در بهتر نشان دادن طراحي داخلي رستوران، نمي توان ناديده گرفت، به طور مثال يك رستوران چوبي كه با نوارهايي از چوب با مدل هايي خاص و شگفت انگيز طراحي شده است؛ مي تواند در صدد ايجاد فضايي رمانتيك از جمله فوايد طراحي داخلي رستوران باشد.

شركت طراحي داخلي و دكوراسيون

اغلب وقت ها طراحان دكوراسيون داخلي دست به دست يك ديگر مي دهند و شركتي مخصوص به هنر خود را تأسيس مي كنند. شركت هاي طراحي داخلي هدفشان درك فضا و ايجاد يك دكوراسيون مناسب با آن مي باشد، به علاوه آنكه طراحان خوش سليقه و فعال در شركت طراحي داخلي سعي دارند تا با زيباترين ايده ها، كترين هزينه را در بر بگيرند و علاوه بر جلوه زيباي كار، فرد متحمل هزينه هاي كمتري شود.

اغلب اين شركت ها تحت عناون شركت طراحي داخلي با همكاري كارمندانش توسط تجارب شخصي و سلايق مختلف اقدام به طراحي دكوراسيون داخلي فوق العاده و بي نظيري مي كنند كه گاه فعاليت خود را در بسياري از شهرها گسترش داده و به علاقمندان در اين زمينه خدمت مي نمايند. از جمله شهرهايي كه شركت طراحي داخلي ما به اجراي طراحي دكوراسيون داخلي مي پردازد طراحي داخلي در شيراز، طراحي داخلي در كيش و طراحي داخلي در اهواز مي باشد. از آنجايي كه اين شهرها از جمله شهرهاي پر جمعيت و پر رفت و آمد كشور هستند، لذا طراحي داخلي دكوراسيون در مكان هاي شخصي و عمومي مختلف بسيار پركاربرد و پر طرفدار مي باشد. به طور مثال طراحي داخلي در كيش مي تواند در بسياري از هتل ها و مغازه ها پر طرفدارترين طراحي داخلي باشد و طراحي داخلي در شيراز مي تواند در رستوران ها به ويژه رستوران هاي سنتي طرفداران بسياري داشته باشد، هر چند كه در ديگر شهرهاي كشور طراحي داخلي دكوراسيون مي تواند جذابيت خاص خود را داشته باشد كه بهتر است در ان امر از افراد كاردان و باتجربه در اين زمينه استفاده شود. به طور مثال از آنجايي كه اهواز شهر پر جمعيتي است و شرايط آب و هوايي و منطقه اي خاصي دارد، لذا طراحي داخلي در اهواز بهتر است طبق شرايط آب و هوايي و متناسب با سلايق مردمان آن منطقه طراحي ها را پيش ببرند.

بازدید : 195
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

طراحي داخلي دكوراسيون در سبك هاي متفاوت

طراحي داخلي يك مكان در حيطه مهمترين فاكتورهاي مورد توجه مخاطبين قرار گرفته است، در اينجا قصد داريم راجع به تفاوت ميان سبك‌هاي طراحي داخلي و نو اجراي آنها در مكان‌هاي متعدد صحبت كنيم، تا بتوانيد با آگاهي از نكات ارائه شده بهترين طراحي دكوراسيون داخلي را برگيزده و به مرحله اجرا درآوريد.

طراحي دكوراسيون داخلي در سبك‌هاي متعدد

انواع سبك‌هاي طراحي داخلي به شرح زير مي‌باشد:

  1. طراحي داخلي به سبك ايراني (معرف شكوه و معماري ايراني)
  2. سبك طراحي داخلي مينيماليسم (سبكي ساده و در عين حال شيك)
  3. طراحي داخلي به سبك كلاسيك (استفاده از گل و گياه و كالاهاي منبت كاري شده و تصاوير افسانه‌اي كه مختص تاريخ كشور ما مي‌باشد.)
  4. طراحي داخلي به سبك روستيك (اين سبك فضاي طبيعت باز را به درون خانه دعوت مي‌كند، از اين سبك طراحي داخلي بيشتر در خانه‌هاي روستايي و كوهستاني استفاده مي‌شود چرا كه ظاهري تقريباً زمخت و كلي دارد.)
  5. طراحي داخلي كلاسيك با تفسيري جديد ( در اين سبك از قوائد سبك كلاسيك در قالبي مدرن پيروي شده، در واقع اين سبك از طراحي داخلي دريچه‌اي ست ميان تلفيق سبك قديم و مدرن).
  6. سبك طراحي داخلي ماوريك (سبكي بدون قوانين از پيش تعيين شده كه در قالبي مدرن به مرحله اجرا در مي‌آيد، در اين سبك از طراحي داخلي تضاد رنگ به وضوح ديده مي‌شود و از مشخصات بارز آن بشمار مي‌آيد).
  7. طراحي داخلي به سبك ژاپني (قالبي مربعي شكل و بي نهايت ساده دارد، استفاده از گياهان براي تزيين دكوراسيون داخلي نيز از مشخصات بارز اين سبك محسوب مي‌شود.)

اين موارد گوشه‌اي از سبك‌هاي طراحي دكوراسيون داخلي ست كه براي شما شرح داده شد، در ادامه بخشي ديگر از مقاله را به تشريح تعدادي ديگر از سبك‌هاي موجود اختاص خواهيم دارد.

طراحي داخلي مطب پزشكان

نوع طراحي داخلي بكار رفته در مطب پزشكان از مهمترين عواملي ست كه آرامش ذهني بيماران را به دنبال دارد. مطب پزشكان از اماكني ست كه گاها بخش زيادي از زمان بيمار در آنجا مي‌گذرد بنابراين استفاده از رنگ و طراحي داخلي مناسب براي آن تأثير بسزايي در روحيه بيماران شما دارد، اين روزها رقابت ميان پزشكان به حداكثر خود رسيده است بنابراين با انجام يك طراحي داخلي خلاقانه براي مطب خود مي‌توانيد يكي از فاكتورهاي مهم اين رقابت را پشت سر بگذاريد، البته ناگفته نماند كه ايجاد محيطي شاد در مطب مي‌تواند بر روحيه خود شما و همچنين كارمندانتان تأثير بسزايي داشته باشد. استفاده از كاربرد روانشناسي رنگ را نيز فراموش نكنيد. در ارتباط با ميزان بودجه نيز نگران نباشيد چون شركت طراحي داخلي …. شما را از صفر تا صد مرحله طراحي و اجرا همراهي خواهد كرد.

دكوراسيون داخلي اداري و تأثير مستقيم آن بر مراجعه كننده

نوع طراحي داخلي اداري بر تجارت شما بسيار مؤثر است، طراحي داخلي محيط شركت شما بايد به صورتي باشد كه احساس خوبي را در افراد به وجود آورد و موجب كسل شدن آنها نشود. انتخاب نوع طراحي داخلي بر ميزان بازدهي كسبو كار شما نيز تأثير مستقيم دارد چرا كه استفاده از رنگ‌هاي شاد مي‌تواند روحيه كارمندان شما را با نشاط نگاه دارد.

بعد از خانه، بيشترين زمان خود را در اداره يا شركتي كه در آن كار مي‌كنيم مي‌گذرانيم، آيا ميدانيد كه موفق‌ترين شركت‌ها و ادارات از دكوراسيوني بهره مي‌گيرند كه سادگي و راحتي سبك دكوراسيون داخلي منزل را داشته باشد؟!! (البته در قالبي تجاري). براي تشخيص ميزان تأثير طراحي داخلي مي‌توانيد خود را بجاي شخصي قرار دهيد كه براي اولين مرتبه وارد شركت شما مي‌شود، ممكن است سبك طراحي براي شما عادي شود و جذابيت‌هاي آن به چشم نيايد اما با قرار دادن خود به جاي مراجعه كننده مي‌توانيد از ميزان اثرگذاري آن مطمئن شويد.

طراحي داخلي در كيش

انجام امور طراحي داخلي خود در كيش را به ما بسپاريد، اين شهر مملو از جاذبه‌هاي مدرن و ديدني ست بنابراين اگر قصد خريد مغازه يا فروشگاه در اين منطقه را داريد بايد از سبك مدرن براي طراحي داخلي مغازه خود بهره بگيريد. از ديگر فاكتورهاي مهم نيز طراحي ويترين مغازه مي‌باشد كه تأثير زيادي بر مشتريان شما خواهد داشت و گاها بيشترين تأثير را بر مشتري مي‌گذارد.

فروشگاه‌هاي موجود در منطقه كيش نيز اكثراً داراي بهترين طراحي‌هاي مدرن روز هستند و اين يك مزيت رقابتي بين آنها محسوب مي‌شود.

دكوراسيون داخلي منزل

انجام امور طراحي داخلي منزل خود را به ما بسپاريد، راه‌هاي ارتباطي موجود روي سايت راهنماي شما در خصوص سوالاتي ست كه ذهنتان را به خود مشغول كرده است، انتخاب بهترين شركت طراحي داخلي از مهمترين نكاتي ست كه بايد مورد توجه قرار دهيد. كار بازسازي ساختمان نيز توسط متخصصين شركت انجام خواهد شد اما اين بازسازي صرفاً به معناي تغيير نوع دكوراسيون منزل شما مي‌باشد بطوريكه با سلايق و روحيات شما تطابق بيشتري پيدا كند.

ناگفته نماند كه اولين مبحثي كه هنگام انجام دكوراسيون داخلي بايد مد نظر قرار دهيد اين است كه به نحوه استفاده از فضاي داخلي دقت كافي داشته باشيد و نگذاريد فضاها بدون استفاده رها شوند. (بخصوص در مناطقي با مساحت‌هاي كم و محدود).

همانطور كه پيشتر گفتيم در اينجا از ديگر سبك‌هاي طراحي داخلي و مشخصات آنها صحبت خواهيم كرد:

  1. طراحي داخلي به سبك مراكشي (عناصر اصلي به آر رفته در اين سبك شامل اقلام فلزي، ظرف‌هاي سنگي، فرشكف پوش سفالي و مبلمان هايي منبت كاري شده مي‌باشد، و رنگ‌هاي اصلي اين سبك آبي فيروزه‌اي، سبز، كبود و سفيد است. البته ناگفته نماند كه افراد داراي خصوصيات شخصيتي خاص اين سبك را مي‌پسندند.)
  2. طراحي داخلي به سبك مصر (اين سبك نيز بسيار قيديم ست و بيشتر مي‌توان براي دكوراسيون داخلي رستوران‌ها و اماكن خاص از آن بهره گرفت.)
  3. سبك هندي دكوراسيون داخلي (استفاده از رنگ‌هاي جيغ و شاد از بارزترين صفات اين سبك محسوب مي‌شود، حك نقش و تصاوير فيل نيز براي هندوها به معناي افزوني ثروت است.)
  4. سبك رومي باستان (استفاده از مجسمه و نقاشي‌هاي ديواري در اجراي اين سبك مرسوم است، به طور كل سبك قديمي از طراحي‌ها بشمار مي ايد.)
  5. سبك يوناني (بهره گيري از سبك معماري هندسي از مشخصات بارز آن است، استفاده از آهك و مرمر سفيد نيز جزو موارد مهم اين سبك محسوب مي‌شود. استفاده از رنگ سفيد و آبي و نور طبيعي فراوان نيز جزء ديگري از فاكتورهاي مهم اين سبك است.)

دكوراسيون داخلي مغازه و نوع كاربري

سبك دكوراسيون اجرايي در يك مغازه يا مكان رابطه مستقيمي با نوع كاربري آن دارد، به‌عنوان مثال طراحي داخلي رستوران با نوع طراحي داخلي طلا فروشي بسيار متفاوت است و اين تفاوت فقط توسط افراد متخصص به‌طور حرفه‌اي به مرحله اجرا در مي‌آيند.

طراحي داخلي ويلا و منازل شما

انجام امور طراحي داخلي در شيراز نيز جزو حيطه خدماتي شركت ما قرار دارد بطوريكه با يك تماس تلفني در اسرع وقت مي‌توانيد اقدام به انتخاب طرح اوليه خود نماييد. البته استفاده از سبك طراحي داخلي كلاسيك نيز بسيار مورد توجه مردم اهالي شيراز قرار گرفته است بطوريكه مي‌توان از تصاوير آثار تاريخي در همه ابعاد و كاربري‌هاي دكوراسيون بهره گرفت و شاهد نتايج مثبت آن نيز خواهيد بود.

طراحي داخلي ويلا نيز پذيرفته مي‌شود، اين حيطه از طراحي همه بخش‌ها بخصوص طراحي فضاي باز، باغ، استخر و نماي آن را شامل مي‌شود، كه با استفاده از متخصصين شركت ما مي‌توانيد از برترين سبك‌هاي مدرن روز دنيا در طراحي ويلاهاي خود بهره بگيريد و محيطي امن و ساكت را جهت آرامش و استراحت خانواده‌ها مهيا سازيد.

طراحي داخلي در اهواز

امور طراحي دكوراسيون داخلي در شهر اهواز نيز پذيرفته مي‌شود و در همه روزهاي هفته آماده ارائه خدمات به همشهريان اهوازي خود مي‌باشيم. اين منطقه از كشور داراي آب و هواي خاصي ست كه هنگام انتخاب رنگ بايد مورد توجه قرار دهيد چون به‌طور معمول در هر منطقه آب و هوايي از رنگ‌هاي خاصي جهت طراحي محيط و اماكن بهره مي‌گيرند.

نقض قوانين در طراحي دكوراسيون داخلي

بدانيد كه هميشه نياز نيست از قوانين و چهارچوب مشخص شده براي معماري پيروي كنيد چراكه گاهي نقض همين قوانين ايده‌ها و خلاقيت‌هاي فراواني را متولد مي‌كند. گاهي لازم است كه فقط خودتان باشيد و هرآنچه فكر مي‌كنيد را به مرحله اجرا در آوريد، البته بدانيد كه اين سبك نيز نياز به همراهي يك متخصص دارد با اين تفاوت كه خروجي آن نمايي كامل از سلايق و روحيات شما خواهد بود.

از نظر بودجه اختصاص يافته نيز نگران نباشيد چرا كه مي‌توانيد با مشورت با كارشناسان متخصص ما بهترين طراحي‌ها را به مرحله اجرا درآوريد و از زيبايي و جذابيت آن لذت ببريد.

پيشنهاداتي براي طراحي

  1. از رنگ‌هاي شاد براي دكوراسيون منازل و دفاتر خود استفاده كنيد.
  2. تركيب سبك مدرن و سنتي جلوه خاصي را به فضا مي‌بخشد.
  3. هنگام خريد زياد سختگير نباشيد چرا كه ايجاد تضاد يكي از قدرتمندترين و خلاقانه‌ترين مباحث طرراحي دكوراسيون داخلي بشمار مي‌آيد.
  4. رنگ درها و چهارچوب در طراحي دكوراسيون داخلي بسيار مهم است پس تا مي‌توانيد از رنگ‌هاي شاد و تند در اين بخش‌ها استفاده كنيد.

طراحي داخلي بنابر سليقه شما

آپارتمان مدرن هميشه به معناي دكوراسيوني سرد با رنگ‌هاي سفيد و خاكستري نيست، اما استفاده از اين رنگ‌ها نيز به سبكي خاص مي‌تواند محيطي گرم و صميمي را براي خانواده شما به وجود آورد. استفاده از رنگ‌هاي سرد در همه بخش‌هاي خانه مجاز مي‌باشد و شما از اين نظر محدوديتي نخواهيد داشت.

مواردي هستند كه مي‌توانند محيط خانه شما را كاملاً گرم وصميمي جلوه دهند؛ اين موارد عبارتند از:

  1. استفاده از چوب در همه بخش‌هاي منزل بخصوص ميزها و صندلي‌ها
  2. نورپردازي به طوري كه زياد به چشم نيايد و كاملاً در طراحي محو شده باشد. (از هيچ آويزي براي تقويت اين مورد استفاده نكنيد چر كه قوانين سبك را به هم خواهد زد و جلو خوبي به محيط نمي‌دهد.)

استفاده از رنگ قرمز در طراحي داخلي

اين رنگ تداعي كننده حس‌هايي چون نشاط، قدرت، هيجان و رشادت مي‌باشد كه استفاده از آن مي‌تواند تأثير مستقيم و جالبي بر روحيات افراد در حال تردد داشته باشد. رنگ قرمز موجب افزايش ضربان قلب و ميزان انرژي فرد مي‌شود كه اين عكس العمل در نتيجه واكنش شديد بدن نسبت به آن صورت مي‌گيرد.

استفاده از رنگ قرمز براي تغيير روحيه افراد خانواده توصيه مي‌شود، بهترين مكان بهره گيري از آن نيز اتاق بازي كودكان است كه مي‌تواند موجب افزايش انرژي آنان شود.

رنگ اتاق خواب

براي طراحي داخلي اتاق خواب حتماً از رنگ‌هاي آرامش بخش استفاده كنيد تا موجب اختلال در خواب شما و كودكانتان نشود. استفاده از لامپ هايي با رنگ آرام و ملايم نيز ميتواند گزينه مناسبي براي طراحي اتاق خواب كودكانتان باشد.

رنگ زرد و كاربرد آن در طراحي داخلي

رنگ زرو نشانه خوشحالي ست و جزو رنگ‌هاي شاد بشمار مي‌آيد، اين رنگ مي‌تواند حس شادي و خرسندي را در وجود افراد برانگيزد. طبق نتيجه تحقيق دانشمندان استفاده از اين رنگ در اتاق كودكان موجب افزايش خلاقيت آنان مي‌گردد البته ناگفته نماند كه تركيب‌هاي مشخصي از اين رنگ هستند كه موجب تداعي حس‌هايي چون ترس، نگراني و اضطراب در افراد مي‌شوند.

بازدید : 199
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ضرورت آشنايي با طراحي داخلي و دكوراسيون

طراحي داخلي در تمامي شغل‌هايي كه با دفاتر، مغازه و فروشگاه‌ها سروكار دارند نقش مهمي را ايجاد مي‌كند. با طراحي داخلي مي‌توان ميزان بازده، كارايي و افزايش مشتري و بالا بردن سطح آسايش و آرامش را ايجاد كرد، كافي است كه اهل استفاده از هنر باشيد.

طراحي داخلي چيست

طراحي داخلي به مجموعه‌اي از كارهاي گفته مي‌شود كه مجموعه آن‌ها را توصيف مي‌نمايد. اين فعاليت‌ها درعين‌حال كه مرتبط با پروژه هستند دايره وسيعي از فعاليت‌هاي انساني را نيز در برمي‌گيرند. درواقع طراحي داخلي فعاليت چندبعدي مي‌باشد، در اصطلاح طراحي داخلي هنر و استفاده از آن در جهت نظارت بر اجراي معماري و طراحي دكوراسيون داخلي منزل و ديگر اماكن مي‌باشد. تعريف كلي طراحي دكوراسيون داخلي دربرگيرنده مفهوم طراحي دكوراسيون داخلي نيز مي‌باشد. در اين مقاله سعي مي‌شود به چگونگي انواع طراحي‌هاي داخلي پرداخته شود و سيري در دكوراسيون داخلي شهرهاي شيراز و اهواز به همراه جزيره كيش نيز گردد.

ويژگي‌هاي طراحي داخلي

در طراحي‌هاي داخلي دو عنصر مهم زيبايي و كارايي را طراح بايد هم‌زمان باهم لحاظ كند. به اين معنا كه هم عنصر زيباشناسي را در طراحي دكوراسيون اجرا نمايد و هم با طراحي مناسب سبب استفاده بهينه از فضا و مكان گردد. درواقع رعايت ويژگي اصلي در طراحي وظيفه يك طراح مي‌باشد كه با هوشياري و دقت كافي بايد بتواند اين دو عنصر را در كنار هم اجرا نمايد.

طراحي داخلي طلافروشي

طراحي داخلي طلا فروشي كمك فراواني به امنيت اين فعاليت مي‌كند. علاوه بر اين موضوع طراحي و دكوراسيون داخلي در اين شغل كمك فراواني به جذب مشتري مي‌نمايد. در شغل طلافروشي اين دو فاكتور ازجمله عوامل مهم در طراحي مي‌باشند و يك طراح بايد اين دو عامل را به‌خوبي در طراحي خود در نظر بگيرد. البته اين موضوع را اشاره مي‌كنيم كه طراحي داخلي طلافروشي يكي از سخت‌ترين كارها مي‌باشد كه در حوزه طراحي صورت مي‌گيرد. ازآنجايي‌كه بيشترين مراجعه‌كننده‌ها به طلافروشي خانم‌ها هستند ازاين‌رو بايد به نوع رنگ‌بندي و طرح ارائه‌شده كاملاً دقت نموده و طراح بايد تمام اصول حرفه‌اي طراحي را پياده نمايند.

طراحي داخلي مغازه و طراحي ويترين آن

شما براي طراحي داخلي مغازه خود مي‌توانيد از يك شركت طراحي داخلي استفاده نماييد. با اين كار مي‌توانيد با يك عمل حساب‌شده و درست به يك طراحي ايده آل خود برسيد كه نتيجه آن تأثير مستقيمي بر روي ميزان فروش شما مي‌گذارد. درواقع اين را بدانيد كه طراحي مناسب يك سرمايه‌گذاري مناسب براي مغازه و كاسبي شما مي‌باشد مخصوصاً در پيشرفت جوامع امروزي كه افراد بسياري عينيت را به ذهنيت تبديل كرده‌اند و اين موضوع برايشان مهم مي‌باشد. در طراحي ويترين مغازه اين مهم را بدانيد كه اولين مرحله جذب مشتري داشتن يك طرح شيك و ايده آل است، درواقع ويترين مغازه شما رابطه‌اي ميان مغازه و محيط بيرون آن برقرار مي‌كنند و هرچقدر اين ارتباط قوي‌تر باشد شما در ميزان جذب مشتري پيروز خواهيد شد. ازاين‌رو دكوراسيون داخلي مغازه يكي از مهم‌ترين عامل‌ها در جذب مشتري به‌حساب مي‌آيد.

طراحي داخلي ويلا

يكي از مهم‌ترين و پيچيده‌ترين كارها براي سازندگان ويلاها، طراحي داخلي آن و چگونگي دكوراسيون داخلي ويلا مي‌باشد تقريباً مي‌توان گفت طراحي داخلي در ويلا به مكاني كه ويلا در آن قرارگرفته است نيز مرتبط مي‌باشد. هر مكاني بايد با توجه به شرايط آب و هوايي و نسبت به شرايط جغرافيايي ويلا با سبك‌هاي مختلفي از طراحي و دكوراسيون چيده و بنا گردد. به‌عنوان‌مثال طراحي داخلي ويلا در شمال كشور ايران بسيار متفاوت است با طراحي و دكوراسيون ويلاها در جنوب اين كشور يا دكوراسيون داخلي ويلاها ساخت كشور كره جنوبي با طراحي و معماري ويلاهاي ساخت كشور تركيه متفاوت است؛ اما آنچه در طراحي تمامي ويلاها در نظر گرفته مي‌شود، ساختماني متفاوت در مقابل بافت سنتي شهر مي‌باشد. طراحي داخلي ويلاها و معماري آن‌ها طوري صورت مي‌گيرد كه متفاوت از فضاهاي شهري و سكونتگاه‌هاي دائمي افراد باشد. درواقع طراحي داخلي در ويلاها طوري صورت مي‌پذيرد كه افراد بتوانند از فضاي كه ويلا در آن ساخته‌شده است و باغچه، حياط، فضاي بازي و غيره بهترين استفاده را ببرند درمجموع براي اعمال طراحي ويلاها سبك‌هاي مختلفي وجود دارد كه بر اساس چگونگي درخواست صورت مي‌پذيرد.

طراحي داخلي رستوران

طراحي داخلي رستوران به‌صورت كلي به‌صورت مدرن و سنتي صورت مي‌پذيرد كه هركدام از اين سبك مي‌تواند تأثيراتي را بر روي مشتري بگذارد؛ اما آنچه در طراحي داخلي رستوران بسيار مهم است اين است كه فضاي داخلي رستوران بايد راحت و دلپسند باشد. چگونگي خدمات‌رساني به مشتري نيز از طريق ارائه طراحي و چگونگي طراحي پوشش كارمندان رستوران نيز به مشتري القا مي‌گردد. درمجموع چند نكته مهم در طراحي رستوران بسيار مهم است:

الف- نورپردازي: نورپردازي در رستوران‌ها چه از نوع سنتي و چه از نوع مدرن آن بايد به‌گونه‌اي باشد كه روشنايي ايجادشده هم‌تراز چشم باشد. علاوه بر اين در چگونگي نصب چراغ‌هاي رستوران‌ها مي‌توان از نصب چراغ به‌صورت اشكال مختلف استفاده كرد.

ب- چگونگي چيدمان ميز و صندلي: در طراحي داخلي رستوران‌ها چگونگي چيدمان ميز و صندلي بسيار مهم باشد، طوري بايد فضاي دسترسي به ميز و صندلي ايجاد شود كه دسترسي به ديگر ميزهاي امكان‌پذير باشد. ابعاد ميزها بستگي به فضاي كلي رستوران در نظر گرفته مي‌شود، البته در طراحي مدل ميز و صندلي بايد رويكرد كلي در طراحي را در نظر گرفت. اگر طراحي داخلي رستوران شما سنتي است بايد به شكل سنتي اقدام كرد و اگر مدرن باشد بايد نسبت به ارائه چيدمان مدرن اقدام كنيد.

چگونگي طراحي داخلي مطب

در اين بخش به چگونگي اجراي دكوراتورها در مطب مي‌پردازيم و به نكاتي در مورد طراحي داخلي مطب اشاره مي‌كنيم استفاده بهينه از فضاي كار طراحان داخلي مي‌باشد؛ اما در طراحي داخلي يك مطب بايد به عامل و دو فاكتور بسيار مهم را لحاظ كنيد. اول زيبايي بصري و دومين عامل شرايط مناسب براي روحيه مريضان كه مراجعه مي‌كنند. اين دو فاكتور در اجرايي كردن طراحي داخلي مطب بسيار مهم و پراهميت مي‌باشد. طراحي داخلي در مطب طوري بايد صورت بگيرد كه بتواند در طول مدتي كه بيمار در مطب قرارگرفته، ميزاني از آرامش را احساس كند. درواقع در طراحي مطب نبايد از رنگ‌هاي كه باعث هيجان مي‌شود استفاده گردد و بايد از رنگ‌هاي كه براي انسان تلقي‌كننده آرامش مي‌باشد، استفاده شود. به‌عنوان‌مثال رنگ‌هاي آبي و سبز در طراحي براي مطب جزء رنگ‌هاي مناسب به‌حساب مي‌آيد. استفاده از نورپردازي مناسب براي مطب نيز يكي ديگر از ويژگي‌هاي كه در طراحي داخلي مطب بايد لحاظ گردد. ايجاد كردن نور مناسب در مطب و چگونگي ايجاد هارموني به‌وسيله نور و وسايل داخل مطب كاري يك طراح هنرمند است؛ كه پزشكان مي‌توانند اين مهم را به طراحان و مهندسين اين زمينه بسپارند.

دكوراسيون و طراحي داخلي اداري

براي طراحي كردن هر فضايي بايد متناسب با عملكرد آن فضا عناصري را دخيل كرد كه بيشترين كارايي و بهره‌وري را داشته باشند. توجه به نيازهاي ظاهري در طراحي داخلي نتايج موقتي را ايجاد مي‌كند و اگر در طراحي داخلي هم به عنصر زيباشناسي دقت كرده و هم نيازهاي كاربر يا كاربران در نظر گرفته شود، نتايج مثبت دائمي را پيش روي خواهيم داشت. يكي از عناصر مهم در طراحي و دكوراسيون داخلي اداري عنصر رنگ مي‌باشد. انتخاب رنگ در طراحي داخلي اداري با توجه به كنتراست و تأثيرات روحي و رواني انجام مي‌شود. تقسيم‌بندي فضاها مورد ديگر طراحي در فضاهاي اداري مي‌باشد كه بايد با توجه به محدود نكردن فضاها و نبستن محيط انجام گيرد. براي يكنواخت نشدن طراحي داخلي در ادارات مي‌توان از متريال هاي همچون چوب يا بافت آجر استفاده كرد كه باعث خروج از يكنواختي در طراحي مي‌شود. نورپردازي نيز يكي ديگر از عوامل تأثيرگذار در طراحي داخلي مي‌باشد. در محيط‌هاي اداري وجود نور طبيعي و مصنوعي مسئله مهمي است.

بازسازي ساختمان و طراحي داخلي منزل

بازسازي ساختمان و طراحي داخلي منزل مي‌تواند در يك‌زمان صورت گيرد. البته براي منازل و بازسازي براي شركت وادارات متفاوت و طراحي آن نيز متغير مي‌باشد. در اين بحث منظور از بازسازي ساختمان (منزل مسكوني مي‌باشد) كه به چگونگي آن مي‌پردازيم. با پيشرفت علم و نوآوري درزمينهٔ بازسازي افراد بسياري تمايل دارند كه با توجه به بازسازي مجدد ساختمان خود طراحي داخلي آن را نيز تغيير دهند. در بازسازي ساختمان افراد مي‌توانند با تغييراتي كه در درب و پنجره ايجاد مي‌كنند و با به‌روز كردن كيفيت آن‌ها تغييرات مثبت در آن‌ها ايجاد كنند. با به‌روز كردن كاشي‌هاي حمام و توالت و استفاده از طرح‌هاي جديد مي‌توان تعقيرات گسترده‌اي را در شكل ظاهري آن‌ها ايجاد كرد. با بازسازي ساختمان‌هاي قديمي افراد مي‌توانند سيستم‌هاي گرمايشي جديد را به‌جاي سيستم‌هاي قديمي بگذارند. علاوه بر اينكه به‌صورت كلي مي‌توانند طراحي داخلي منزل را دست‌كاري كنند و آن را به طرحي جديد دربياورند، مي‌توانند تمام عايق‌ها ولوله‌ها را بهينه كرده و راندمان كاري آن‌ها را بالا ببرند. درمجموع توصيه مي‌گردد براي افزايش ميزان آسايش و رفاه و بهره‌وري از سيستم‌هاي جديد و پربازده ساختماني به بازسازي ساختمان روي آورده و تغييرات عمده در طراحي ساختمان همچنين طراحي داخلي منزلتان ايجاد نماييد.

طراحي داخلي در شيراز

طراحي داخلي در شيراز به سبك مختلف انجام مي‌گيرد. برخي از افراد در شهر شيراز تمايل دارند طراحي داخلي خود را به شكل سنتي انجام دهند، برخي از خانم‌هاي شيرازي علاقه‌مند هستند كه طراحي داخلي منزل خود را به‌صورت سنتي انجام دهند. در اين ميان افرادي هستند كه تمايل دارند طراحي داخلي منازل خود را به سبك تلفيقي انجام دهند، يعني از سبك مدرن و سبك سنتي در طراحي خود الهام بگيرند. در شيراز به علت هنري بودن افراد آن و تاريخي بودن اين شهر افراد از فرش‌هاي زيبا جهت طراحي منازل خود استفاده مي‌كنند. در فضاهاي طراحي‌شده مدرن در شهر شيراز از مبلمان راحتي و كابينت‌هاي گلاسه و طرح‌هاي سنگ آنتيك بر ديوار استفاده مي‌كنند. در طراحي داخلي سنتي در شهر شيراز از تابلوهاي قديمي فرش‌هاي دستباف و مبلمان سنتي استفاده مي‌شود.

طراحي داخلي و دكوراسيون مناسب در شهر اهواز

طراحي داخلي در اهواز و مكان‌هاي مختلف بسته به كاربردهاي آن متفاوت مي‌باشد. طراحي داخلي مسكوني، دكوراسيون داخلي اداري، دكوراسيون داخلي تجاري و دكوراسيون داخلي بانكي هر يك ويژگي‌هاي خاص خود را در اين شهر قديمي دارند. در طراحي خانه‌ها در شهر اهواز نورگير بودن خانه‌ها بسيار مهم مي‌باشد. به دليل موقعيت جغرافيايي خاص شهر اهواز طراحي خانه‌ها در اين شهر بر مبنايي انجام مي‌شود كه كارايي سيستم‌هاي سرمايشي را افزايش دهند. به علت رطوبت هوا در اين شهر افراد در منازل بيشتر از سيستم سرمايشي چيلر استفاده مي‌نمايند و در طراحي واحدهاي مسكوني و منازل اين شهر حتماً اين مورد بايد لحاظ گردد. درمجموع براي طراحي داخلي در اين شهر بايد طوري اقدام كرد كه سيستم‌هاي طراحي معماري ساختمان با طراحي داخلي همخواني داشته باشد. رنگ، بافت و چيدمان عناصر اي نيستند كه بتوانند به‌تنهايي فضا را دگرگون كنند بايد همگي همراه با معماري هارموني فوق‌العاده ايجاد كنند.

طراحي داخلي در كيش

در كيش كه جزيره بسيار زيبا مي‌باشد، ساخت‌وسازهاي حرفه‌اي صورت مي‌گيرد. به دليل ورود توريست‌هاي فراوان در اين شهر طرح‌هاي داخلي در بازارها، مغازه‌ها و بازارچه‌ها به شكل ويژه‌اي صورت گرفته است. در كيش اهميت فراواني به طراحي و دكوراسيون داده مي‌شود و منازل هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي اين جزيره بسيار زيبا و چشم‌نواز طراحي‌شده‌اند. چيدمان مدرن همراه با اصول سبك كلاسيك از ويژگي‌هاي عمده طراحي در اين جزيره مي‌باشد. تمامي عناصر طراحي اعم از نوررنگي، چيدمان و غيره در بسياري از مناطق اين شهر قابل‌رؤيت مي‌باشد و اين جزيره را به‌مانند نگيني زيبا بر خليج‌فارس نشانده است.

خلاصه‌اي از مطالب طراحي داخلي

  • طراحي داخلي در مغازه‌ ها و فروشگاه‌ها باعث افزايش ورود مشتري و جذب افراد مي‌شود.
  • طراحي داخلي در هر شهري با توجه به فرهنگ و تاريخ آن شهر مي‌تواند متفاوت باشد.
  • طراحي داخلي در رستوران به دو سبك سنتي و مدرن انجام مي‌شود.
  • طراحي داخلي در طلافروشي‌ هاي يكي از سخت‌ترين كارها مي‌باشد. چراكه محوريت طراحي در اين مكان بر اساس امنيت است.
  • طراحي مطب و چگونگي اجراي دكوراسيون در مطب‌ها بايد سبب ايجاد آرامش و آسايش براي بيمار گردد.
  • مي‌توانيد با ايجاد شكست‌هاي مختلف در طراحي‌هاي اداري تنوع در سبك طراحي خود ايجاد كنيد.
  • در طراحي و اجراي دكوراسيون هم عنصر زيباشناسي و همان عنصر كارايي را بايد لحاظ كرد.
  • بازسازي ساختمان سبب افزايش ميزان رفاه در خانه مي‌گردد.
  • طراحي در شهر شيراز بر اساس سنت‌ها و آيين اين شهر قابل‌اجرا مي‌باشد
  • در شهر كيش طراحي بسيار مدرن شيك مي‌باشد.
  • عنصر سيستم سرمايش در طراحي‌هاي شهر اهواز دخيل مي‌باشد

بازدید : 176
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تغيير دكور و طراحي داخلي
كار طراحي داخلي و تغيير دكوراسيون يكي از اموري است كه بايد در كنار فردي متخصص و باتجربه انجام شود. از آنجاييكه خريد و تهيه تمامي وسايل دكوراسيون داخلي هزينه بر بوده و براي انتخاب هر كدام علاوه بر هزينه مالي، زمان بسياري صرف شده، از اين رو اگر كوچكترين اشتباه رخ دهد، كل كار زير سوال مي رود و جبرانش غيرممكن مي شود. در اين راستا استفاده از تجارب و تخصص افراد ماهر در زمينه طراحي داخلي و دكوراسيون داخلي امري اجتناب ناپذير مي باشد.
فرد طراح بايد از روز اول كار تا پايان بازسازي دكوراسيون داخلي منزل شما مشاور و همراهتان باشد. لو بايد از مشاوره در زمينه جنس مواد و وسايل خريداري شده تا طرح و رنگ و ايجاد هارموني در آنها شما را ياري دهد. طراح علاوه بر در نظر گرفتن سلايق شما و مشاوره در اين زمينه، بدون عجله، شما را انتخاب بهترين ها ياري مي دهد تا بهترين دكوراسيون داخلي را بسازيد و تا مدت ها از آن لذت ببريد و احساس خوبي از آن داشته باشيد.
قطعا هر اندازه كه در انتخاب متريال مناسب و رنگبندي زيباتر در طراحي داخلي استفاده شود عيب و نقص آن كمتر است. از اين رو بهتر است تمامي قسمت هاي كار در دكوراسيون داخلي در نهايت دقت و حوصله انتخاب شود؛ چرا كه دكوراسيون داخلي مثل زنجيره اي است كه تمام قسمت هاي آن به همديگر مرتبط مي باشند و عيب و نقص در يك قسمت، باقي قسمت هاي كار را دچار نقصان مي كند.
توصيه ما به شما گذاشتن وقت بيشتر براي انتخاب بهتر است و براي خريد هر قطعه حتما با مشاور و طراح خود در ارتباط باشيد. به طور مثال يك روز را مشخص كنيد براي انتخاب كفپوش خانه، يك روز براي انتخاب زيباترين سقف كناف و در ديگر روزها به نوبت براي انتخاب و خريد كاغذ ديواري، كاشي و سراميك، كابينت ها و… برنامه بچينيد.

اهميت ميز ال سي دي در دكوراسيون داخلي
از جمله قسمت هاي بسيار تأثيرگذار در جلوه دهي هر چه بيشتر دكوراسيون داخلي، دكور ال سي دي است و اگر براي انتخاب طرح و مدل آن كمي سليقه به خرج دهيد، قطعا مي تواند با صرف هزينه اي كم و مناسب زيباترين قسمت را در دكوراسيون داخلي منزلتان به وجود آوريد.
بسياري از افراد در تزيين دكوراسيون داخلي پشت ال سي دي از انواع سنگ هاي آنتيك و شيشه اي يا انواع كاغذديواري استفاده مي كنند كه البته نسبت به دكور ال سي دي تركيبي از زيبايي كمتري برخوردار بوده و پس از مدتي خسته كننده مي شود.

معمولا ضخيم بودن دكورهاي ديواري از جلوه و زيبايي آنها مي كاهد به همين دليل بهتر است دكورهاي ديواري ضمخت نباشند و فضاي كمتري را اشغال كنند، از اين رو استفاده از كناف مي تواند بهترين گزينه براي اجراي دكورهاي ديواري باشد. از جمله مزاياي كناف در دكوراسيون داخلي ديوارها قابل اجرا بودن آن در اندازه ۳ سانتي متري مي باشد و همين امر سبب گرفته شدن مقدار زيادي از فضا نمي شود به علاوه اينكه اگر از متريال تركيبي كناف ها استفاده شود زيبايي بي نظيري را به دكوراسيون داخلي منزل شما مي دهد. هر چند كه ديوار انتخابي از طرف شما هم در اين زيبايي بي تأثير نيست كه اصولي ترين روش و بهترين انتخاب را بهتر است به طراح دكوراسيون داخلي خود بسپاريد.
از ديگر مزاياي استفاده از دكور ال سي دي كناف، حذف ميزهاي كليشه اي، بزرگ و جاگير ال سي دي است كه نه تنها جلوه خيلي زيبايي ندارند بلكه در حد بسيار زيادي فضا را اشغال مي كنند و البته كه هيچ گاه نمي توانند قابل مقايسه با كناف دكوراتيو باشند.
هر چند كه دكوراسيون و طراحي داخلي كاري بسيار پيچيده مي باشد اما اگر با آرامش و در كنار افراد ماهر و باتجربه اجرا شود قطعا نتيجه دلخواهي خواهد داشت.

دكوراسيون ويلا , طراحي رستوران مدرن , بازسازي نماي ساختمان قديمي , ويترين مغازه , طراحي منزل مسكوني , طراحي دكوراسيون اداري , طراحي دكوراسيون داخلي , طراحي داخلي مطب , طراحي داخلي طلا فروشي , طراحي داخلي در كيش , طراحي داخلي در اهواز , طراحي داخلي در شيراز

بازدید : 168
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

نقش درب در طراحي داخلي

مطمئنا بارها و بارها از ميان درب ها گذشته ايم اما چند بار به آن ها توجه نشان داده ايم؟ شايد كمتر پيش آمده كه درب را به عنوان عنصري تزئيني ببينيم. در طراحي خانه هاي قديمي مي بينيم كه درها عنصري تزئيني و دكوراتيو بوده اند و جلوه ي زيبايي داشته اند. زيبايي درهاي قديمي و تزئينات خاص آنتيك و ارزشمند در نماي داخلي ساختمان چه كلاسيك و چه معاصر زيبايي خاصي به همراه دارد. درها را مي توان با هزينه ي كم و با پرداخت دوباره و رنگ آميزي مجدد آن ها يا با پوليش و واكس دوباره مي توان به عنصري چشم گير در خانه ها تبديل كرد. غالبا درب و درگاه واژه اي است كه براي توصيف تغييرات و فرصت ها در زندگي كاربرد دارد. انواع گوناگوني از پنجره ها و دربها وجود دارند و نيز مي توان آن ها را توليد٬ بازسازي و يا تعمير كرد.

امروز در و پنجره ها را از جنس هاي مختلفي مي سازند و بيشتر جنبه ي هدر ندادن انرژي و عايق مناسب در و پنجره ها را مي سنجند. اما نمي توان منكر اين شد كه چوب و يا درب چوبي هميشه محبوب شناخته شده است. از همان آغاز چوب تكيه گاهي براي توليد در و پنجره بوده است. چوب موادي است كه در دسترس همگان قرار دارد و به سهولت امكان تهيه ي آن وجود دارد. در انتخاب در و پنجره چوبي بايد بر اساس خواص، طول عمر و بودجه صاحب خانه مورد توجه قرار گيرد. مي توان آن ها را براي همه مكان هاي خانه استفاده كرد. دربهاي چوبي با ضخامت حدود ۳۵ ميلي متر را معمولا براي حمام، توالت و غيره در خانه استفاده مي كنند. استفاده از اين درب ها مقرون به صرفه است. قاب براي درب از پانل هاي چوب و شاتر از چوب، تخته سه لا و تعدادي از طرح هاي را مي توان در پانل هاي ساخته شده به دليل جنبه ي تزئيني براي داخل خانه ها كاربرد دارد.

مي توان از پانل هاي شيشه اي براي ساخت در و پنجره استفاده كرد. در مواردي كه بخشي از درب در پانل هاي چوبي باقي مانده است مي توان از پانل هاي شيشه اي درب به عنوان ارتفاعي و لعاب بكار برد. نوع ديگري از درب ها به طور كامل صاف است. در واقع داخل آن توخالي است كه اغلب داخل آن را با مقوا پر مي كنند. درهاي معمولا در امتداد يك طرف لولايي اجازه مي دهد تا درب را فقط در يك جهت را باز شود. دربهاي كه براي درب توالت، حمام استفاده مي شود بايد براي محافظت در برابر آب با ورق هاي آلومينيوم پوشش داده شود. از درب هاي شيشه اي معمولا بيشتر براي داخل سالن استفاده مي شود. با اين حال در صرت تمايل صاحب خانه مي توان از درب هاي شيشه اي براي مكان هاي خاص ديگر نيز استفاده كند. معمولا دربهاي شيشه اي را در پشت خانه ، حياط خلوت و يا باغ استفاده مي كنند. در صورت ايجاد درب جلو شيشه اي بايد از حفظ حريم خصوصي و دوام آن اطمينان حاصل شود . درهاي شيشه اي پر هزينه هستند و نياز به تعمير و نگهداري خوب دارند. علاوه بر پرهزينه بودن اين درها معمولا سنگين تر از درب هاي ديگر هستند. البته نمي توان از زيبايي اين درها چشم پوشي كرد. فولاد يا ساير سازهاي فلزي براي در استفاده مي شود و بسيار با دوام و كارآمد هستند. درب هاي فلزي يك گزينه محكم براي درب داخلي و خارجي به حساب مي آيند. اين درب امكان دارد هم به صورت جامد و يا توخالي وجود داشته باشد. دربهاي فلزي به جايگزين خوبي براي درهاي چوبي هستند.

دكوراسيون داخلي ويلا , طراحي داخلي رستوران سنتي , بازسازي ساختمانهاي قديمي , طراحي ويترين مغازه , طراحي داخلي منازل مسكوني , طراحي اداري,شركت طراحي داخلي , طراحي مطب دكتر , طراحي داخلي طلا فروشي , طراحي داخلي در كيش , طراحي داخلي در اهواز , طراحي داخلي در شيراز

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 102
  • بازدید کلی : 2996
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه